Detaljeret Beskrivelse
Se den fulde beskrivelse
Den ultimative 3D-lydsoftware
Baseret på partikelprincippet kan enhver lydfil brugt til at producere triggerpunkter, der skaber en lydpartikel. Hvis man kun bruger én lydfil, vil Sound Particles 2's partikelsystem hver især producere den samme fil med variationer, mens import af mere end én fil vil resultere i, at hver partikel tilfældigt gengiver en af de tilgængelige lydfiler. Med op til en million tilgængelige partikler præsenterer Sound Particles 2 en spændende palet af tilgængeligt lyddesign til contemporary film- eller tv-scoring.
Hver partikel kan brugt på en række forskellige måder, herunder grupper eller emittere. Grupper skaber alle partikler på samme tid, mens emittere producerer partikler med en konstant hastighed. For at skabe ekstra variation kan der placeres lydmodifikatorer på hver partikel, hvilket skaber et meget mere varieret udvalg af lyde og bevægelser mellem hver partikel. Disse lydmodifikatorer kan være alt fra grundlæggende funktioner som EQ eller simple delays til meget komplekse processer som randomiserede filtre, randomiserede pitch-shifters eller endda granulære modifikatorer.
Integrer med animationskilder
Nu med Keyframe-automatisering og understøttelse af animation stiger Sound Particles 2 til toppen af al tilgængelig 3D-software. Tag kontrol over dine lydes rumlige bevægelse i rummet, og styr hver eneste detalje i automatiseringen til eksperimentelt lyddesign. Vil du have din lyd til at starte inden for en snæver kugle og derefter udvide sig 10 meter efter 30 sekunder? Det er ikke noget problem. Sound Particles tager sig af animationen og bevægelsen for dig. Ved hjælp af automatisering kan du styre parametre, der er knyttet til bevægelsesmodifikatorer, som er inkluderet for at tilføje tilfældig bevægelse i partiklerne. Du kan f.eks. automatisere hundredvis af partikler med randomiseret pitch-shifting, der bevæger sig rundt i et rumligt felt. Det har aldrig været så nemt at skabe lyddesign i et 3D-rum.
Virtuelt mikrofonsystem giver fordybende tilpasning
Sound Particles 2's virtuelle mikrofonsystem fungerer som et virtuelt lydkamera, der bevæger sig rundt om din kilde, og er det ultimative indlevelsesværktøj. Med de virtuelle mikrofoner kan du indfange dine partikler fra et andet perspektiv og sikre en bedre sammenhæng mellem din lyd og de visuelle signaler på skærmen. Du kan bruge flere mikrofoner samtidig og vælge mellem en lang række formater, så du er klar til enhver situation. Omni, kardioid, hyperkardioid, tovejs, stereo (XY, MS, AB, Blumlein, Decca Tree, ORTF), Ambisonics, multikanal og endda fordybende Dolby Atmos understøttes. Du kan vælge mellem en lang række forskellige opsætninger, men Sound Particles 2 giver dig mulighed for at skabe et skræddersyet højttalerlayout til brug i det virtuelle mikrofonsystem.
Omfattende videokompatibilitet
At lave lyde til video er den bedste måde at maksimere realismen og troværdigheden i din film- eller tv-lyd. Sound Particles 2 giver mulighed for at indlæse et videoklip eller et billede og mikse til cue'en på skærmen. Ved at bruge den sfæriske visning kan du se partiklerne lagt oven på billedet, så du kan placere lyde i det rumlige felt mere præcist. For dem, der arbejder med virtual reality, giver Sound Particles 2 desuden mulighed for at importere dine 360-graders videoer for at mixe lyd. Ved hjælp af Ambisonics Virtual Microphones og den medfølgende VR Client-applikation kan du mixe dine spor med head-tracking-funktioner for at visualisere, hvordan din lyd bevæger sig omkring din videokilde.
Fantastisk lydkvalitet
Hver partikel i Sound Particles 2 er bygget på et fundament af 64-bit floating-point-præcision og behandles internt for at maksimere lydkvaliteten. Fordelen ved den interne 64-bit-behandling skyldes mængden af lyde, der kan blandes i Sound Particles 2. Når man bruger op til en million partikler, har man brug for et stort dynamisk område til at dække alt fra de umiddelbare lyde af eksplosioner til de fjerne lyde af hvisken. Det dynamiske område i miksetrinnet kompenseres af en normalisering, der anvendes på udgangstrinnet for at sikre et mere lineært lydniveau til lytteformål. Sound Particles understøtter selvfølgelig sample rates fra 44,1 til 192 kHz for at sikre, at uanset hvilket system du bruger, kan du nemt integrere det i dit workflow.
Anmeldelser
"Particles har haft en fantastisk indflydelse på vores arbejde, langt ud over hvad vi kunne opnå med drejeknapper og anden software." - Cameron Frankley - Superviserende lydredaktør (Geostorm)
"Jeg kan ærligt sige, at jeg aldrig har brugt software som Sound Particles før. Det er virkelig helt ekstraordinært - jeg er fascineret af det." - Jason W. Jennings - Supervising Sound Editor (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows )
"Sound Particles producerer lydindhold på en frisk og innovativ måde. Jeg har kun kradset i overfladen af, hvad der er muligt, og jeg lærer at tænke med en helt ny tilgang. Det har også uden tvivl den bedste Doppler-effekt, jeg nogensinde har brugt i software!" - David Farmer - lyddesigner (Ringenes Herre, Hobbitten )
"Vi er i stand til at lave alle mulige virkelig udfordrende lydbilleder ved hjælp af partikler. Det er et fascinerende værktøj, som jeg har brugt meget i serien til at opbygge elementer." - Benjamin Cook - Supervising Sound Editor (Black Sails - Emmy for Outstanding Sound Editing)
Funktioner
- Nyudviklet engine, optimeret til at reagere på ændringer i realtid for at bevare den ubesmittede lydkvalitet, når parametrene justeres.
- Masseproducer lydeffekter med Batch Processing for at udsende hundredvis af gengivelser samtidigt
- Over 100 professionelt udformede forudindstillinger medfølger med mulighed for at gemme et uendeligt antal sporindstillinger
- Gem alle aspekter af din session som en brugerskabelon, som du kan genkalde i enhver ny session, inklusive spor og mikrofonindstillinger
- Ubesmittet integration med en lang række af branchens nødvendigheder såsom CGI
- Importer 3D-information og link lydeffekter til disse objekter for at høre, hvordan det definitive produkt bliver til
- Rendering i realtid
- Automatisk afkodning af ethvert format giver dig mulighed for at monitorere i binaural lyd
- Inkluderer VR Client App til at overvåge dine 360-videoer og Ambisonics-lyd direkte til din Android-enhed
- Ambisonics Virtual Microphones og VR Client-applikationen kan bruges til at overvåge din lyd med head-tracking-funktioner, når du ser en 360-video.
- Brug op til en million partikler af lydkilder, der spiller samtidigt, til et dybt og ekspansivt lyddesignprogram
- Audio Modifiers giver dig mulighed for at lave subtile variationer i dine partikler og sikre, at hver lyd har sin egen unikke tone og karakter
- Partikelgrupper giver mulighed for at skabe lyde samtidig, mens partikelemittere skaber lyde med en konstant hastighed
- Bredt udvalg af lydmodifikatorer, herunder enkle ændringer som EQ eller grundlæggende delays til komplekse processorer som filtre, randomiserede subbånd, tilfældig pitch-shifting eller granulære modifikatorer
- Keyframe-animation og bevægelsesmodifikatorer giver dig mulighed for at tilføje bevægelse til dine partikler
- Placer din lyd i et rumligt perspektiv med virtuelle mikrofoner, der fungerer som et lydkamera
- Skab nye virtuelle mikrofonpositioner til skræddersyede højttalerlayouts
- Render i HOA Ambisonics op til kompatible formater ACN/FuMa/SID, N3D/SN3D/maxN)
- Understøtter moderne Dolby Atmos-formater op til Atmos 9.1 (bed), Auro 11.1/13.1, NHK 22.2
- Skift mellem metriske og britiske mål for at få en bedre forståelse af rumlige målinger
- Fuld 2D- og 3D-visning tilgængelig
- Med rumlig sporing og udbredelsesmålinger kan du simulere dopplereffekten med lyd, der bevæger sig gennem et rum
- Tilfældige generatorer kan skabe nye partikler fra den samme kilde og give en lidt anderledes lyd
- Best Effort Support-system til at få feedback og hjælp fra branchen til dine projekter
Specifikationer
Krav til systemet
- Operativsystem:
- Mac: OSX 10.9 eller højere
- Windows: Windows 7/8/10
- CPU: 2-kerne eller højere
- RAM: 4 GB eller højere
- Diskplads: 620 MB
Generelt