Ikke-understøttet browser
Den webbrowser, du bruger i øjeblikket, understøttes ikke længere, og som sådan fungerer funktionerne på denne hjemmeside muligvis ikke som forventet. Vi råder dig til at opdatere til en aktuelt understøttet browser (såsom Chrome, Edge eller Firefox) for at forbedre din sikkerhed, hastighed og overordnede oplevelse.
Vi har forlænget vores standard pengene tilbage-garanti denne jul. Køb trygt ind i visheden om, at vores pengene-tilbage-garanti er blevet udvidet til 40 dage på alle nye produkter. Køb i dag og nyd fleksibiliteten til at returnere varer indtil efter nytår, i henhold til vores standard returpolitik.
Du kan handle hos Gear4music med fuld tillid og tryghed, da alle køb leveres med en returret på 30 dage og en garanti på op til 5 år som standard.
Du kan få endnu mere sikkerhed ved at betale et mindre gebyr, når du køber dine varer, hvilket giver dig op til 180 dages returret og en udvidet garanti på op til 10 år.
Ingen erklæring eller salgsbetingelse indeholdt i vores købsvilkår påvirker eller begrænser dine lovbestemte rettigheder som defineret i EUs Consumer Rights Directive eller The Consumer Contracts Regulations (information, cancellation, and additional charges) 2013.
Det er nemt at returnere varer via vores online returcenter. Start din returnering her:
Denne tabel giver et overblik over dine lovbestemte forbrugerrettigheder sammenlignet med vores standardreturpolitik og valgfri udvidet pengene-tilbage-garanti og -garanti.
UK & EU/EØS | EU standard | Gear4music standard | Gear4music Valgfri | Gear4music digitale ting |
Tilbagebetalingsperiode | 14 dage | 30 dage | Op til 180 dage | 14 dage (forudsat at licensnøglen ikke er blevet brugt til at aktivere elementet) |
Standard leveringsgebyrer refunderet? | Ja, op til 30 dage | Ja, op til 30 dage | Ja, op til 30 dage | N/A |
Opgraderede leveringsomkostninger refunderet? | Kun standardomkostninger | Kun standardomkostninger | Kun standardomkostninger | N/A |
Gratis pickup ved afbud | Ingen | Ingen | Ingen | N/A |
Returnering, hvis der er fejl på grund af design eller fremstilling | Ledig | Gratis pickup indenfor 180 dage | Gratis pickup inden for 2 år eller som angivet på produktsiden | Inden for 14 dage |
Returnering hvis leveret beskadiget | Ledig | Gratis pickup indenfor 14 dage | Gratis pickup indenfor 14 dage | N/A |
Returner hvis forkert vare modtages | Ledig | Gratis pickup indenfor 14 dage | Gratis pickup indenfor 14 dage | Inden for 14 dage (forudsat at licensnøglen ikke er blevet brugt til at aktivere elementet) |
Udvidet garanti refunderet hvis brugt? | N/A | N/A | Ingen | N/A |
For yderligere information om dine lovbestemte rettigheder og din ret til at fortryde eller fortrydelsesret, skal du rulle til slutningen af denne informationsside.
For at returnere et produkt under vores standard eller udvidede penge-tilbage-garantiordninger, skal du sikre dig, at produktet er:
I "som ny" tilstand, hvilket betyder, at den ikke er blevet håndteret ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, især hvis den går ud over den form for håndtering, der med rimelighed kan tillades i en butik
Godt pakket og i original emballage
Vores garantier er et supplement til dine lovbestemte rettigheder. For mere information om dine lovbestemte rettigheder, se nedenfor.
30 dages pengene-tilbage-garanti
30 dage fra levering til at fortælle os, at du har ombestemt dig
Vælg en anden vare eller bed om refusion
Tilbagebetalinger dækker leveringsomkostningerne for Standard- eller Saver-tjenester, men udelukker eventuelle forbedringer såsom installation, levering til to personer, tidsindstillede og lørdagstjenester
Berettigelse til pengene-tilbage-garanti
Vigtigt: Af hygiejne- og softwarelicensårsager er nogle varer kun berettiget til vores pengene-tilbage-garanti, hvis de returneres til os ubrugte og forseglet i den originale emballage med al software stadig "uregistreret". Detaljer om undtagelser er vist i produktbeskrivelserne. Produkterne inkluderer:
In-ear monitorer og hovedtelefoner
Ørepropper og høreværn
rørblad og mundstykker til træ- og messingblæsere
Mund- og læbeplejeprodukter
CD'er, DVD'er og software
Udvidet pengene-tilbage-garanti, op til 180 dage
Du kan valgfrit forlænge pengene-tilbage-garantien op til 180 dage mod et mindre gebyr på salgsstedet, som inkluderer op til 6 års udvidet garanti.
Mere information om udvidede garantier kan findes her .
Inden for 180 dage fra leveringen kan du fortælle os, at du har ombestemt dig, annullere kontrakten og enten vælge en anden vare eller bede om en refusion.
Der vil være et mindre gebyr for afhentning, baseret på størrelsen og vægten af ordren (se afsnittet om afhentningsgebyrer)
Tilbagebetalinger inden for 30 dage efter levering dækker leveringsomkostningerne for Standard- eller Saver-tjenester, men udelukker eventuelle forbedringer såsom installation, levering til to personer, tidsindstillede og lørdagstjenester
Vi er ikke i stand til at acceptere returnering af skræddersyede, ikke-fejlbehæftede varer såsom computersystemer bygget efter kundens specifikationer. Dine lovbestemte rettigheder til disse varer er begrænsede, da bygningen allerede er afsluttet før varerne er afsendt, derfor anses din fortrydelsesret for at være tabt i fortrydelsesperioden, da ydelsen leveres fuldt ud inden de 14 dage er gået. Undtagelser er muligvis kun mulige med vores forudgående aftale, og kan være underlagt et afbestillings- og genopfyldningsgebyr på minimum 25 % i overensstemmelse med vores vilkår og betingelser, forudsat at varerne er i original lagertilstand.
Opkrævningsgebyrer
Hvis du ønsker at annullere en ordre i overensstemmelse med dine lovbestemte rettigheder, eller returnere en vare under vores pengene-tilbage-garanti, er du ansvarlig for at returnere varerne til os. I tilfælde, hvor afhentning ikke er gratis (f.eks. hvis ordren er annulleret eller som fremhævet i tabellen ovenfor), kan vi dog sørge for, at varen bliver afhentet hos dig til en nedsat pris. Denne pris varierer afhængigt af varen og vil blive vist på hver produktside som en del af oplysningerne om garantier samt på siden med indkøbskurven.
For en britisk kunde er prisen for at afhente produkter på op til 30 kg med en maksimal længde på 1 m f.eks. 27,99, men for tungere og større varer eller international afhentning er prisen højere.
Hvis du vælger at få pengene tilbage, fratrækkes returneringsomkostningerne fra din tilbagebetaling.
Du kan også returnere varen for egen regning. Hvis du vælger at gøre dette, anbefaler vi stærkt, at du opbevarer postbeviset for returneringen. Alle varer skal returneres straks og senest 14 dage efter fortrydelsen.
Indpakning af returvarer
Gem venligst den originale emballage, indtil du er sikker på, at du vil beholde varen. Et fradrag for værdiforringelse af varer uden den originale emballage vil blive trukket fra din refundering, hvis du ønsker at returnere varen inden for 30 dage fra levering uden den originale emballage.
Hvis du ikke har al den originale ydre emballage, men ønsker at returnere varer inden for garantiperioden, skal alle varer anbringes i en robust papkasse med passende emballagemateriale for at forhindre varernes bevægelse i kassen og for at beskytte dem mod ridser og skader. Gear4music påtager sig intet ansvar for varer, der er beskadiget på grund af utilstrækkelig emballage. Din returnering og refundering kan eventuelt ikke blive accepteret og din refundering vil eventuelt blive reduceret i forhold til værdiforringelsen af varerne som følge af forkert emballage. Hvis du er usikker eller har spørgsmål om den passende emballage, kan du kontakte vores kundeservice.
Smart og tilsluttet enhed
Hvis du returnerer en smart-enhed eller tilsluttet enhed, skal du sikre dig, at du har afbrudt enheden fra dit hjem- eller virksomhedsnetværk og slettet eller 'fjernet link' til dine personlige konti, f.eks. Google, Spotify eller Amazon Alexa. Hvis din enhed har en datalagringsfunktionalitet, skal du sørge for at slette alle private data, inden du returnerer varen. Vores kundeserviceteam hjælper dig gerne med forberedelserne til returnering eller med fabriksnulstillingsprocessen.
Digitale genstande
For ordrer, der er downloadet, f.eks. Software og plugins. Når varer er forsynet med en licensnøgle må den leverede licensnøgle ikke være brugt til at aktivere softwaren, hvis du ønsker at annullere en ordre i overensstemmelse med dine lovbestemte rettigheder eller under vores returret.
Hvis din vare ikke fungerer som forventet, bedes du fortælle os om det så hurtigt som muligt, så vi kan løse problemet.
Inden for de første 180 dage efter dit køb, afhenter vi varerne og leverer dem gratis tilbage til dig.
Standard garanti
Efter de første 180 dage, men inden for 3 år efter dit køb, er du selv ansvarlig for omkostningerne for returnering af varen til os og omkostningerne for tilbagelevering af varen til dig. Vi kan godtgøre rimelige returomkostninger, hvis du er i stand til at give uafhængigt bevis på, at fejlen kan tilskrives os eller producenten.
Udvidet garanti
Perioden for gratis afhentning og returnering er angivet på hver produktside og er normalt 2 år. Efter dette tidspunkt er du selv ansvarlig for omkostningerne for returnering af varen til os og omkostningerne for tilbagelevering af varen til dig. Vi kan godtgøre rimelige returomkostninger, hvis du er i stand til at give uafhængigt bevis på, at fejlen kan tilskrives os eller producenten.
Vi gør alt for at sikre, at din ordre leveres i perfekt tilstand. Hvis ordren er beskadiget, når du modtager den, bedes du informere os så hurtigt som muligt, så vi kan løse problemet.
Hvis det er muligt, bedes du sende et billede af enhver skade, der er sket på varen og/eller emballagen under transport, da dette vil hjælpe os med at tage sagen op med vores kurer.
Vær opmærksom på, at vi kun kan acceptere ansvaret for varens tilstand inden levering til dig. Hvis varen bliver beskadiget under transport, er det vores ansvar, men hvis der sker noget, efter at varen er blevet leveret til dig, din leveringsadresse eller din udpegede nabo, er det dit ansvar, og vi kan ikke påtage os ansvar for skaden.
Standard og udvidet garanti
Hvis du giver os besked inden for 14 dage fra levering af ordren, afhenter vi den beskadigede vare gratis, erstatter den eller refunderer den. Hvis du informere os efter 14 dage, opkræves et mindre gebyr for afhentning af varen.
Vi gør alt for at sikre, at den rigtige vare leveres til dig. Hvis du modtager en forkert vare, bedes du informere os så hurtigt som muligt om det, så vi kan løse problemet.
Hvis det er muligt, bedes du beskrive den forkerte vare eller nævne den fejlagtige beskrivelse af varen, som du har modtaget.
Når du returnerer varen til os, skal du sørge for at bruge den originale indvendige og udvendige emballage og blot genforsegle den pakke, varen ankom i. Hvis du er usikker eller har spørgsmål om den passende emballage, skal du kontakte vores kundeservice-team på [email protected] eller 78774323.
Standard garanti og udvidede garantier
Hvis du giver os besked inden for 14 dage efter levering af ordren, afhenter vi den forkerte vare gratis, erstatter den så hurtigt som muligt eller giver dig en refundering. Hvis du informerer os efter 14 dage, opkræves et mindre gebyr for afhentning af varen.
Bemærk: Det er dit ansvar at returnere den forkerte vare eller en vare, der ved et fejltagelse er blevet leveret til dig uden bestilling eller betaling. Hvis du ikke returnerer varen, opkræver vi de fulde omkostninger for varen af dig.
Du kan annullere din ordre op til 30 dage efter du har modtaget den. Alle varer skal returneres uden forsinkelse og senest 14 dage efter annulleringen.
Hvis du ønsker at annullere din ordre, kan du kopiere og indsætte nedenstående tekst i en e-mail, udfylde de nødvendige oplysninger og sende den her.
Se nedenfor for mere information om dine lovbestemte rettigheder.
******************
Til Gear4music Limited, Kettlestring Lane, York, YO30 4XF, United Kingdom:
Jeg/Vi meddeler hermed, at jeg/vi ønsker at annullere min/vores salgskontrakt af følgende varer.
Fra ordre(r)
Bestilt den:
Dit navn,
Din adresse,
Dato
******************Vi undersøger returnerede varer for at sikre, at du har behandlet dem med omhu, mens de var i din besiddelse, og for at sikre, at alle varer er returneret.
Bemærk, at hvis returnerede varer ikke modtages i 'som ny' tilstand og med passende emballage, kan vi blive nødt til at trække et beløb fra din refundering. Hvis vi modtager varer, der ikke er blevet brugt korrekt, trækker vi et beløb fra din refundering, der afspejler værdiforringelsen af varerne på grund af fejlagtig behandling.
Hvis du har anmodet om en refundering, vil vi behandle din anmodning inden for et par dage efter modtagelse af dine varer og efter bekræftelse af, at de er returneret i overensstemmelse med vores politik.
Forordning om forbrugeraftaler 2013
1. Kontrakten indgås på det tidspunkt, du modtager din ordre.
2. Du har juridisk ret til at annullere kontrakten i en begrænset periode uden at give nogen årsag, men vi vil sætte pris på din feedback, da den bidrager til vores forbedring.
3. Du har ret til at annullere din ordre inden for 14 dage efter:
a) den dag, du modtager din ordre, eller
b) den dag, du modtager den sidste vare af din ordre, når den leveres i flere pakker
4. Hvis du ønsker at annullere en ordre, skal du informere os pr. post eller e-mail.
5. Hvis du har sendt en e-mail eller et brev inden for 14 dage, overholdes tidsfristen for annullering af din ordre. Du behøver ikke returnere de faktiske varer inden denne dato. Se punkt 13 nedenfor om, hvornår varer skal returneres til os.
6. For at kunne bevise, at du har fortalt os i tide, at du ønsker at annullere din ordre, anbefaler vi, at du gemmer alle e-mails, du har sendt til os, samt kopi af ethvert brev og beder postvæsnet om bevis for afsendelse.
7. For at annullere en ‘Distance Sales Contract’ og for eventuelle andre spørgsmål bedes du kontakte os på:
Gear4music Limited, Kettlestring Lane, Clifton Moor, York. YO30 4XF
78774323
8. Hvis du annullerer denne kontrakt, refunderer vi den fulde købspris samt standard leveringsomkostninger. Bemærk, at eventuelle yderligere omkostninger for valgfri opgraderet levering ikke refunderes, f.eks installation, to-mands levering, tidsbestemt levering og lørdagslevering.
9. Vi kan eventuelt foretage et fradrag fra din refundering pga. værdiforringelse af varen, fordi du har håndteret den på en måde, der går ud over, hvad der med rimelighed kan tillades i en butik for at fastlægge dens karakter, egenskaber og funktioner.
10. Du vil modtage en refundering uden forsinkelse og ikke senere end:
(a) 14 dage efter vi modtager varen fra dig, eller
(b) (hvis tidligere) 14 dage efter den dag, du fremlagde bevis for, at du har returneret varen eller
(c) Hvis varerne endnu ikke er blevet sendt til dig, 14 dage efter dagen, hvor vi blev informeret om din beslutning om at annullere denne kontrakt.
11. Vi forbeholder os retten til at tilbageholde refunderingen, indtil vi har modtaget varerne tilbage, eller indtil du har fremlagt bevis for, at du har sendt varerne tilbage, alt efter hvad der er tidligst.
12. Vi foretager refunderingen ved hjælp af de samme betalingsmidler, som du brugte, da du købte dine varer, medmindre andet er aftalt, men under ingen omstændigheder vil du pådrage dig gebyrer som følge af refunderingen.
13. Du skal sende varerne tilbage eller udlevere dem til os uden forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, du meddeler annulleringen af kontrakten til os. Fristen overholdes, hvis du sender varerne tilbage inden for 14 dage.
14. Sørg for, at de returnerede varer er pakket korrekt ved hjælp af enten den originale emballage eller en lignende passende emballage.
15. Vi har juridisk pligt til at levere varer, der er i overensstemmelse med den kontrakt, der er som beskrevet, af rimeligt tilfredsstillende kvalitet og holdbarhed.
Lov om forbrugerrettigeher 2015
1. Hvis din vare er defekt eller ikke lever op til beskrivelsen, har du kortvarig ret til at afvise den for fuld refundering eller bede os om at reparere eller erstatte den, hvis du foretrækker dette.
2. Hvis der er en fejl i downloadet eller installeret software, kan du kun bede os om at reparere eller erstatte det digitale indhold.
3. Når du anmoder om en reparation eller erstatning, skal du give os rimelig tid til at gøre dette. Desuden kan du ikke skifte mening eller vælge et af alternativerne.
4. Du har ikke ret til at afvise varen efter 30 dage fra den dag, du modtog varen.
5. Hvis du anmoder om en reparation eller erstatning de første 30 dage, får du ret til at afvise varen igen, når du modtager din reparerede eller nye vare. Hvis varen stadig ikke er tilfredsstillende, kan du afvise den og bede om fuld refundering inden for 30 dage (med mindst 7 dage).
6. Efter 30 dage har du ret til at bede os om en gratis reparation eller erstatning.
7. Du kan ikke kræve reparation eller erstatning, hvis dette er umuligt eller uforholdsmæssigt dyrt for os sammenlignet med alternativet.
8. Du behøver ikke acceptere en reparation eller erstatning, hvis dette forårsager væsentlig ulempe for dig sammenlignet med alternativet.
9. Hvis varen forbliver defekt efter reparation, kan du beholde den og få et nedslag i prisen eller du kan afvise den. Hvis varen afvises mere end 180 dage efter levering, kan du få et nedslag i prisen afhængtigt af, hvor længe du har brugt den.
10. Hvis software forbliver defekt, kan du kun bede om et nedslag i prisen.
11. Refundering foretages inden for 14 dage efter, at vi er blevet enige om, at varen er defekt ved hjælp af den samme betalingsmetode, du brugte ved bestillingen.
Europa-Kommissionen har etableret en platform for onlinetvistbilæggelse (OTB), der giver mulighed til forbrugere, der har en klage over en vare eller en tjenesteydelse, der er købt online, at indsende en klage via en online klageformular til en forhandler i et andet EU-medlemsstat. Yderligere oplysninger om denne platform findes på http://ec.europa.eu/consumers/odr/.