Ikke-understøttet browser
Den webbrowser, du bruger i øjeblikket, understøttes ikke længere, og som sådan fungerer funktionerne på denne hjemmeside muligvis ikke som forventet. Vi råder dig til at opdatere til en aktuelt understøttet browser (såsom Chrome, Edge eller Firefox) for at forbedre din sikkerhed, hastighed og overordnede oplevelse.
Denne erklæring er fremsat i henhold til Modern Slavery Act 2015.
Gear4music Limited er datterselskabet for Gear4music (Holdings) plc, der er noteret på AIM-markedet på London Stock Exchange.
Vi er en online forhandler af musikinstrumenter og musikudstyr, der driver 20 websteder på 15 sprog og 9 valutaer. Vi er den største forhandler på vores marked i Storbritannien og en af de største i Europa.
Vi leverer musikinstrumenter og udstyr fremstillet af mange af branchens mest kendte mærker og også en række produkter af god værdi fra vores egne brands af høj kvalitet.
Mens over 95% af indtægterne kommer direkte fra forbrugerne, leverer vi også varer til uddannelsesinstitutioner. Vores kunder handler typisk direkte fra vores websteder, men de kan også købe bestemte produkter via andre tredjepartssider som eBay og Amazon.
Flere detaljer om vores forretning kan findes på https://www.gear4musicplc.com
Vi er dedikerede til at vedtage og forbedre forhold, der sikrer, at der ikke er slaveri og menneskehandel i vores forsyningskæder eller andre dele af vores forretning.
De produkter vi sælger, fremstilles i mange forskellige lande, og vi tilstræber os på at sikre, at disse værdier vedligeholdes i hele vores forsyningskæde.
For at opnå dette er vi dedikerede til at identificere og vurdere områder i vores forretning, hvor der kan være potentielle risici for moderne slaveri, om det er direkte eller indirekte i vores forsyningskæde. Vi søger at udvikle og implementere effektive systemer og kontroller til at gennemgå og overvåge overholdelse af vores politik.
Vi sælger produkter fra mange kendte mærkevarer, herunder Yamaha, Fender, Gibson og Roland, og i regnskabsåret, der sluttede 31. marts 2021, stod tredjepartsmærker for 66% af vores salg.
Vi køber disse produkter fra europæisk baserede leverandører, hvoraf mange er en del af større globale organisationer. Disse organisationer anerkender og offentliggør typisk deres forpligtelse til at bekæmpe slaveri. Vi gennemgår antislaveripolitikker og erklæringer fra vores store leverandører og er dedikerede til at vurdere alle leverandører af tredjepartsmærker.
Vores leverandører er fortrolige med vores antislaveripolitik og forventningen om, at deres egne politikker og deres egne leverandørers politikker lever op til vores samme høje standard.
Vi vurderer eventuelle tilfælder af manglende overholdelse, hvis og når de opstår, og træffer de nødvendige foranstaltninger for at afhjælpe en sådan manglende overholdelse.
Vores egne mærkevarer kommer fra producenter i flere lande over hele kloden og produceres ofte efter vores egne specifikationer og designs. 31. marts 2021 havde vi aktive forbindelser med over 60 producenter, overvejende i Fjernøsten.
For at sikre, at vi ikke er involveret i moderne slaveri eller krænkelse af menneskerettighederne på nogen måde, udfører vi vores egne uafhængige inspektioner af tredjepartsfaciliteter, der er involveret i fremstillingen af vores produkter. Nominerede medlemmer af vores eget team er uddannede til at gennemføre kontrollen.
Under disse inspektioner udfører vi omfattende kontroller og producerer skriftlige 'fabriksinspektionsrapporter', der deles med ledere og/eller ejere af faciliteterne og inkluderer formelle anbefalinger, der skal implementeres, hvor det er relevant.
Vi holder op med at anvende fabrikker, der ikke lever op til de standarder, vi har sat.
Kontrol inkluderer:
I perioden på 28 måneder siden den første offentliggørelse af vores politik til 31. december 2019 gennemførte vi 40 fabriksinspektioner. Svarene på vores fabriksinspektioner til dags dato har været positive.
I 2020 og 2021 har COVID og de tilknyttede internationale rejsebegrænsninger hidtil påvirket vores evne til at udføre inspektioner personligt, og vi reagerede ved at gennemføre virtuelle ture i nye fabrikker, som vi er begyndt at arbejde med, og har været opmærksomme på at samle så meget information om hver ny fabrik som muligt, og når muligt besøger vi alle nye fabrikker personligt.
Administrerende direktør | Chief Commercial Officer | Regnskabschef |
Andrew Wass | Gareth Bevan | Chris Scott |