Detaljeret Beskrivelse
Se den fulde beskrivelse
Øjeblikkelig genkendelig lyd
Den originale Dimension D, der blev introduceret i slutningen af 70'erne, tilbød en ultra-simpel løsning på problemet med rummelighed i en blanding. For mange producenter overskred det imidlertid sit oprindelige formål. Den blide og subtile hvirvlende effekt kan forvandle en intetsigende mono til en spændende stereolyd, fyldt med bevægelse og tæthed.
fås nu som et plug-in, lader DIMENSION-D dig eksperimentere med at behandle næsten enhver lyd, du kan tænke på gennem processoren. Solovokaler kan fås til at lyde som hele ensembler, og messingblæsere og strenge kan forvandles fra solostykker til hele symfonier, og det er kun begyndelsen.
Vokal kan naturligvis drage stor fordel af en korenhed, især baggrundsvokal. Men hovedvokaler kan også drage fordel af den ekstra dimension, som en god korenhed tilføjer. Vi har allerede nævnt ensemblelydene, men keyboards generelt kan vokse meget med tilføjelsen af et omkvæd. Orgler (selvfølgelig - af enhver art), men også klaverer, især el-klaveret.
Længere delay værdier i omkvædeffekten kan godt fungere til at skabe illusionen af en dobbelt optræden, og det fører os tilbage til soloerne (som i guitarsoloer), som nogle gange kan "dobles" med en korenhed. Men du kan bruge chorus stort set hvor som helst og på mange måder. Eksperimenter grundigt. Brug din fantasi!
Det originale omkvæd i fire tilstande
Afisoleret og forenklet, Arturia Chorus DIMENSION-D modellerer alle fire tilstande i den originale hardware. Gradvist stigende i intensitet, præsenterer hver af tilstandene en forskellig modulationshastighed for at passe til forskellige krav. Nyt til DIMENSION-D er "0"-tilstanden, hvad der typisk ville være bypasset på originalen, er blevet genbrugt til endnu mere sonisk variation. Mode 0 sender lyden gennem det interne kompressor/ekspanderkredsløb, men omgår BBD-kredsløbet. Dette vil resultere i en ændring i lyden uden chorusing-effekten og er meget nyttig til at tilføje subtil professionel polering til din lyd.
Hvis du flytter til Mode 1, har dette den mindst subtile effekt med omtrent halvdelen af delay i de andre tilstande, hvilket gør den ideel til at blive brugt som en 'always on'-effekt til instrumenter som vokal, guitar eller bas. Mode 2 øger chorus-intensiteten og skaber en meget mere hørbar modulation end Mode 1. Denne tilstand kan være ideel til at tilføje bevægelse til strenge eller synthesizer pads, udvide stereobilledet og skabe plads i dit mix. Mode 3 reducerer delay i BBD-kredsløbet, men øger LFO-intensiteten, hvilket udtaler effekten endnu mere. Til sidst den "hemmelige" kontakt, som ikke fandtes i originalen, men som kunne findes, når alle tre knapper blev trykket ind. Mode 4 injicerer mere vådt signal til udgangen, hvilket øger effektens intensitet med en forstærkningsforøgelse, velegnet til når som helst dyb modulering er påkrævet som en kreativ effekt.
Mere kontrol end nogensinde før
Pas på ikke at overdrive det, Arturia har implementeret et udvalgt udvalg af forbedrede funktioner, der tilbyder mere fleksibilitet end hvad der var muligt på den originale hardwareenhed, uden at forstyrre den strømlinede grænseflade og arbejdsgang.
DIMENSION-D findes i rullemenuen Avanceret og indeholder fire nye kontroller; Oscillatorform, dynamisk farve, bredde og blanding. For contemporary producere og musikere giver disse nye tilføjelser muligheder for at udforske flere toner end hvor det er muligt på originalen, mens de ikke tager væk fra hardwarens kernelyd.
Fire Oscillator Shape-kontakter giver dig mulighed for at ændre bølgeformen af den integrerede LFO for at tilføje forskellige former for bevægelse til den chorusing, der anvendes på din lyd. Her kan du finde sinus, rampe, sample og hold og sample og glide bølgeformer. Perfekt til at tilføje bevægelse til statiske pads eller baggrundsvokal.
Fire dynamiske farvetilstande ændrer adfærden af de interne kompressor/ekspander-sektioner af signalkæden, og ændrer angrebs-, frigivelses- og henfaldstiderne. Selvom det er subtilt, kan ændring af disse være den sidste brik i puslespillet for at få din modulering helt rigtig i en blanding. LF SAT 2/1-tilstande har kortere tidsbegrænsninger, hvilket resulterer i lidt højere mætningsværdier. Standardkontakten tilføjer ingen dynamisk farve og bevarer lyden af originalen i dens nøjagtige form. Endelig skaber Smooth lidt længere tidsbegrænsninger for en mere afrundet og skånsom modulation.
Arturia er i stand til at blive brugt i enten mono eller stereotilstand afhængigt af det indkommende signal, og har tilføjet en simpel Width-kontrol, hvor du styrer bredden af stereofeltet.
Ofte overset, er Mix-skiven en nødvendighed for moderne DAW-baseret produktion. Uanset hvordan du foretrækker at blande, kan du bruge Chorus DIMENSION-D enten som en indsats eller som en AUX send og indstille den til fuld våd. Blandingskontrollen giver også mulighed for at eksperimentere med parallel behandling for at blande en lille mængde af dit våde eller tørre signal internt.
Drevet af teknologi
Ved hjælp af proprietære modelleringsalgoritmer kan Chorus DIMENSION-D genskabe de ikoniske effekter ned til komponentdelene for at skabe uovertruffen realisme og fordybelse. Uovertruffen i analog emulering er Chorus DIMENSION-D drevet af TAE- og Phi-teknologier. TAE tilbyder modellering på komponentniveau for nøjagtigt at præsentere effektens egenskaber og adfærd, mens Phis avancerede fysiske modellering bringer de akustiske egenskaber ind i den virtuelle verden til hyperrealisme. Resultatet er i sandhed en lyd på næste niveau, der ikke kan skelnes fra originalen til at tilføje til dine produktioner.
Anmeldelser
"En perfekt kombination er CS80 V med Chorus Dimension D "Glitchy Vibe"-forudindstillingen på toppen. Den har sat et moderne twist på en klassisk synth" - Jacob Wilkinson-Smith (Producer / Indspilningsingeniør)
"Den subtile udvidelse af Dimension D har altid været en af mine yndlingseffekter, og Arturia klarede det." - Max Mitchell (keyboardist / producer)
"The Chorus Dimension D har taget sin plads i min blandingsskabelon, og jeg bruger den på vokal, guitarer og andre instrumenter på daglig basis for at give dem mere bredde, når det er nødvendigt. Langt den bedste koreffekt derude." - Thiago Baggio (indspilnings- og mixer)
"Chorus Dimension D, hvad mere kan jeg sige? Det lyder som den rigtige aftale med den ekstra bonus ved at have en våd/tør kontrol. Absolut vinder." - Cecil Bartlett (Producer / Mixer / Ingeniør)
Funktioner
- Perfekt emulering af BBD-respons for eftertragtede varme lyde
- Strømlinet betjening med fire knapper
- Ulastelig signalgenskabelse, der inkluderer analog komprimering, filtrering og udvidelse
- Mono og stereokonfigurationstilstande
- Forbedret oscillatorformkontrol med fem LFO-bølger inklusive sinus, rampe, sample og hold og sample og glide
- Skift korangrebet og decay-reaktionen med Dynamic Color-kontakten
- Juster venstre og højre krydsmix med Stereo Width drejeskive
- Kan brugt som indsats eller som afsendelse med Mix-knap
- Indeholder otte forudindstillinger designet til øjeblikkelige ikoniske moduleringslyde
Generel
- Kompatibel på tværs af alle større DAW'er på både Windows og Mac
- Download, administrer og organiser dit plug-in og opdateringer i Arturia Software Center
- Fuldt skalerbar GUI passer til enhver skærmstørrelse for optimeret arbejdsgang
- MIDI-kompatibel tilbyder kontrol i realtid med dit yndlings keyboard eller controller
- Trin-for-trin tutorials i appen, der viser dig vigtige parametre og tips inde i hvert plug-in
- Kraftig forudindstillet browser giver dig mulighed for at filtrere, organisere og gemme dine foretrukne forudindstillinger, så du kan genkalde dem i fremtidige sessioner
specifikationer
- Operativ system:
- Mac: Mac OS 10.13+
- Windows : Win 10+ (64bit)
- Format:
- Mac: VST, AAX, Audio Unit, NKS (kun 64-bit DAW'er)
- Windows : VST, AAX, NKS (kun 64-bit DAW'er)
- RAM: 4GB
- Processor: 4 kerner CPU, 3,4 GHz (4,0 GHz Turbo-boost) eller M1 CPU
- Diskplads: 1 GB
- GPU: OpenGL 2.0-kompatibel GPU
- Produktkode: 1200-81