Detaljeret Beskrivelse
Se den fulde beskrivelse
En række rumklang
Empress Effects Reverb indeholder 24 algoritme-reverbs i højkvalitets stereo. Denne alsidige enhed er fuld af funktioner og kan tilpasses de fleste musikgenrer. Den er kompatibel med MIDI og har også en SD-kortindgang til at gemme dine unikke toner. Huset i en Pressestøbt aluminiumsskal med tre fodkontakter, er det en investering værd.
Hall reverb
Hall reverb refererer normalt til Reverb i en koncertsal og er modelleret ud fra et stort og ret reflekterende rum. Det brugt typisk ved længere henfaldstider inden for to eller flere sekunder. Hall rumklang har generelt mere dæmpet høj frekvens sammenlignet med andre rumklang, hvilket fører til en jævn varm lyd. Fordi rummets størrelse er stor, er de tidlige refleksioner langsommere til at nå frem og er meget udtalte, før halen bliver diffus.
Plade reverb
Plade-reverb blev oprindeligt skabt ud fra en elektromekanisk enhed, der vibrerer en stor metalplade for at skabe reverb. I den ene ende er der en driver, der vibrerer metallet, og i den anden ende en transducer, der fanger pladens vibration og forvandler den tilbage til et elektrisk lydsignal. Henfaldstiderne kunne styres ved at påføre dæmpning på de forskellige sektioner af pladen. Lydkvaliteten af denne funktion er fremragende.
Spring reverb
Spring Reverb -enheder er små tanke, der ophænger fjedre mellem en driver og en transducer. De sidder typisk i bunden af din forstærker. Et driverkredsløb bruger en spole og magnet til at vibrere fjedrene, hvilket skaber efterklang. Ligesom den tidligere nævnte reverb, konverterer et modtagerkredsløb i den anden ende af fjedrene den mekaniske vibration tilbage til et elektrisk lydsignal. Lyden varierer afhængigt af mængden af fjedre, fjederspændingen og hvor meget signalet bliver drevet. Elektronikken ved driveren og modtageenden kan spille en stor rolle i tonen i lyden. Henfaldet kan vare op til 3 eller 4 sekunder. Spring reverb er en klassisk lyd for guitarspillere på grund af dens diskrete delay-lignende refleksioner, som er fremtrædende i responsen.
reverb
Som med andre rumklang er Room reverb baseret på et fysisk rum. Det har normalt et kortere henfald, hvilket afhænger af rummets størrelse og mængden af absorberende materialer på væggene. Fordi vi tilbringer det meste af vores liv i små eller mellemstore rum, er det en meget naturligt lydende reverb. Nøglen til en realistisk lyd er de tætte tidlige refleksioner. Det er de første refleksioner fra gulvet, væggene eller loftet, der kommer til ørerne efter den direct sound. De er medvirkende til at skabe følelsen af størrelse og rum. Det er et ideelt valg til subtile applikationer og på kortere tider.
Glitrende reverb
Glitrende reverb er skabt af en oktaveffekt, der føres ind i en stor klingende hale. Oktaven er en lille smule langsom at bygge, og den bliver højere og højere i tonehøjde som tiden går. Dette skaber en meget luftig og åben lyd. Denne tilstand tilføjer en frodighed og surrealistisk element til lyden og er perfekt med langsommere legato-spil.
Modulation
I den modulerede reverb er der modulation påført hver af delay -linjerne, så du får en lignende lyd, men du hører ikke den distinkte korpuls, fordi der er så mange i gang på én gang, hvilket fører til en lyd, der er varm og glat. Denne tilstand fungerer på en række forskellige spillestile og dele.
Omgivende svulme
Den ambient swell-tilstand registrerer enten pauser i dit spil eller bruger trigger-detektion til at optage nodestarter, hvorefter de anvender en jævn, justerbar fade-in. Denne tilstand fungerer godt ved 100 procent våd og ved lange henfaldstider.
Delay og reverb
Denne klassiske combo er et must-have for enhver guitarist. Disse toner er kendt for at være med på 80'er-optagelser og tilføjer en alsidig funktion til pedalen.
Omvendt & spøgelse
Reverse er et fantastisk værktøj til at fade ind i sange eller soloer, da det giver det en dramatisk tilgang. Spøgelsestilstanden tilføjer et virkelig glat og uhyggeligt lag bag dit tørre spil. Halen består af en masse resonans og modulerede elementer, der smelter sammen for at skabe en virkelig unik lyd. Hi- og low-filtrene lyder rigtig godt, når du har dem på farten med resonansen oppe. Resonanskontrollen og henfaldet arbejder sammen for at forme tonen og længden af henfaldet.
Lo-fi
Mens du bruger Lo-fi-tilstanden, bliver det tørre signal påvirket med noget frækt filtrering og forvrængning sammen med det våde, hvilket giver dig et komplet lo-fi-signal. reverb halerne er ikke beregnet til at være glatte. Du vil høre nogle kornede diskrete forsinkelser rasle rundt derinde, hvilket gør den ideel til introer eller broer, hvor du vil skifte tingene op.
specifikationer
- Indgangsimpedans: 1 Mohm
- Udgangsimpedans: 100 ohm
- Udgangsimpedans (transformer): 600 ohm
- Frekvensrespons (-3dB, tør): 10Hz – 50kHz
- Frekvensrespons (-3dB, våd): 10Hz – 23,4kHz
- Total harmonisk forvrængning (tør): 0,09
- Total harmonisk forvrængning (våd): 0,22
- Dynamisk område (tørt): 106,9 dBA
- Dynamisk område (vådt): 105,5 dBA
- Indgangshøjde (tør): +10,0 dBu
- Indgangshøjde (våd, ingen pad ): +0,5 dBu
- Indgangshøjde (våd, 6dB pad ): +5,7 dBu
- Indgangshøjde (våd, 12dB pad ): +10,8 dBu
- Udgangshøjde: +16,2dBu
- Strømindgangsstik: 2,1 mm tøndestik
- Påkrævet strøm: 300mA
- Højde (kun kabinet): 1,75"
- Højde (inklusive kontroller): 2,25"
- Længde: 5,7"
- Bredde: 3,75"
- Vægt: 1,5 lbs