Ikke-understøttet browser
Den webbrowser, du bruger i øjeblikket, understøttes ikke længere, og som sådan fungerer funktionerne på denne hjemmeside muligvis ikke som forventet. Vi råder dig til at opdatere til en aktuelt understøttet browser (såsom Chrome, Edge eller Firefox) for at forbedre din sikkerhed, hastighed og overordnede oplevelse.
Nøglefunktioner
Denne beskrivelse er oversat fra engelsk - Se den originale udgave her
Den nye Moog Minimoog Model D Synthesizer er en autentisk, trofast og historisk korrekt genudgivelse af den oprindelige Minimoog Model D der først blev realiseret for 46 år siden. Den er håndlavet ligesom originalen fra 1970 til 1981 var. De nye MiniMoog'er har TIS97, TIS93 og TIS92 transistorer der er genskabt til de nøjagtige specs for at sikre at både filtrerne og VCA'erne bevarer deres oprindelige kendetegn. Dens lyd motor og form faktor er blevet vedligeholdt imens en håndfulde nye funktioner også er blevet tilføjet.
Produkt Ref: 73913
En af de mest unikke og fremtrædende funktioner af Minimoog Model D er omhyggeligt håndlavet design, som er udformet af faglærte teknikere på den Moog fabrik. Den udvendige træ hus er konstrueret af lokalt indkøbte Appalachian hårdttræ, som derefter styrkes med en aluminium chassis for strukturelle integritet og en slanke æstetiske finish.
Minimoog Model D har den samme interne kredsløb og signalvejen som forgængeren, giver dig med signaturen Moog lyd med den ekstra bonus af moderne forbedringer. luksus Fatar keyboard er en ny add-on til den Model D design, byder på udtryksfulde kontrol såsom hastighed og efter trykfølsomhed for en naturlig og flydende spilbarhed. Der er også en dedikeret analog LFO med trekant og firkant waveshapes plus CV udgange for pitch, gate hastighed og efter pres samt grundlæggende MIDI integration.
Minimoog virkelig var den første recognizably moderne synth. I 1969 gulv " synthesizer" - om ved Moog eller enhver anden producent - betød komplekse, dyre, tunge, store og skrøbelige moduler og patchkabler. Behovet for noget nyt var klar, og det var helt sikkert tilsyneladende til Bill Hemsath, medlem af Minimoog team der bygget den oprindelige prototype med Bob Moog.
" En af mit job var at vise produkter til potentielle kunder," siger Hemsath. " Vi havde en Model III - en stor studie synthesizer med snesevis af moduler. Hver gang jeg ville plug oscillatoren ind i filteret og filter til VCA - formentlig seks patchkabler, total. Det forekom mig efter en måned eller to, hvad hvis jeg bygget en kasse på den måde?''
Fremtiden for synth kan har været bestemt af lige som uønsket og cannibalized dele lå i opbevaring. " Der var en fem-oktav keyboard, at Bob ville stjæle nøglen caps off for at erstatte tilhugget og knuste dem," husker Hemsath. " Så der var en øverste konsol kassert - det var fire fod lang men slutningen var brudt ud. Så kom jeg til at arbejde på keyboardet. Antallet af resterende versaler bestemmes dens størrelse, som viste sig for at være tre oktaver. Så savede jeg der. Der var en smadret keyboard kasse, og jeg skære det ned til at matche. Oprindeligt, [Bob] havde portamento control på den venstre kind. Der var mangler, så der var et lille hak i den venstre kind, og jeg havde brug for noget der. Nå, hvad med en skyder? Der er plads. Så forløberen for hjulet var at slide pot, bare for at udfylde pladsen.''
Resultatet var skallen af hvad der ville blive Model A, den første Minimoog prototype nogensinde er skabt. Hemsath derefter boltet sammen modeller fra reservedele og afvist dele. Af hans tæller var kun én model 901A oscillator frisk lager; alt andet blev bjærget fra Moog's junk bin.
Med Bob Moog, Jim Scott og Tchad Hunt, design blev raffineret over fire modeller. I sommeren 1970 Model D var klar til produktion og først introduceret til verden. Dick Hyman, den legendariske jazz pianist og komponist, præsenterede sin debut på en offentlig fremførelse på Eastman School of Music.
Som med de Moog modular og Wendy Carlos, Ambassadorer for Minimoog igen viste sig for at være musikere. I Bob Moog's øjne, de " viste os alle hvad instrumentet var i stand til. Keith Emersons naglet sin analog lyd ind i ordforråd af rock, først på sin modulære monstrum og derefter på sin Mini. Så kom Jen Hammer, der udviklede utrolige koteletter med venstre hjul. De spillestile udviklet af både Emerson og Hammer, sammen med Chick Corea, Rick Wakeman og mange andre omdannet menneskers idé om Minimoog fra noget i stil med en kasse fuld af knapper til en ekspressiv musiker axe.''