Ikke-understøttet browser
Den webbrowser, du bruger i øjeblikket, understøttes ikke længere, og som sådan fungerer funktionerne på denne hjemmeside muligvis ikke som forventet. Vi råder dig til at opdatere til en aktuelt understøttet browser (såsom Chrome, Edge eller Firefox) for at forbedre din sikkerhed, hastighed og overordnede oplevelse.
Nøglefunktioner
Denne beskrivelse er oversat fra engelsk - Se den originale udgave her
En visse aura af mystique omgiver Gibson Flying V. En elektrisk guitar godt forud for sin tid, da det blev indført i 1958, den Flying V intens magnetisk appel, kraftig lyd og usædvanligt velkendte figur har gjort det en af de mest øjeblikkeligt genkendelig guitar i verden. Gibson var ude for at føje en futuristisk aspekt til virksomhedens image, da de introducerede Flying V.
Mens nogle af de største guitar spillere all-time - herunder Lonnie Mack og Albert King - omfavnede straks de Flying V, det var først Gibson genindført guitar i 1967, resten af verden er fanget på. Guitar guder ligesom Jimi Hendrix, Johnny Winter, Billy Gibbons, Michael Schenker og Lenny Kravitz har alle gav til den Flying V fascinerende ur er charmerende.
Produkt Ref: 12707
Vinklet ankom
De spidse ankom på V-faktor x er så typisk det er entydige. Ligesom hver Gibson ankom, er det skåret ud af det samme stykke af mahogni som hals. Det er ikke en "fastklæbet på", og processen tager håndværk, tid og indsats. Men gainen er umagen værd.
Headstock er omhyggeligt vinklet 17 grader, som forøger presset på strengene og hjælper dem med ophold i sadel slots. En stigning i streng pres betyder også der er ingen tab af streng vibrationer mellem nød og modtagere, som er lig med bedre sustain. Et Hvidt gitter rod dække tilføjer en nice prikken over i'et til ankom, og supplerer perfekt den Hvide pickguard på V-faktor x organ.
V-faktor x halsen profil
Ingen guitar hals profiler er mere stammaterialets end hals profiler ansat på Gibson modeller idag. Den mere traditionelle 50ere hals profil er tykkere, mere afrundede konturen, emulating hals figurer af Gibsons ikonisk modeller af sene 1950. 60S hals profil anses mere moderne, slank-tilspidset konturen oftest tilknyttet Gibson modeller af i tidlige 1960 ' erne. Halsen på Gibson's V-faktor x har bedst fra begge verdener - det er en hybrid mellem 50ere afrundet kontur og 60s slim koniske profil.
Som med alle Gibson hals, er det stålrammer i Gibsons uslebne mill bruger træ tilnærmede til at foretage de indledende nedskæringer. Når gribebræt får fastklæbet på, er resten - herunder den definitive sandspredning - gjort i hånden. Det betyder, at der er ingen to hals med nøjagtig samme dimensioner. Så mens det stadig har de grundlæggende karakteristika ved dets respektive profil, kan hver hals vil være lidt anderledes, med en særskilt men traditionelle føler.
Massiv mahogni organ
Den mest centrale af alle V-faktor x funktioner er dens V-formet, massiv mahogni krop. Om det er regelmæssige Flying V eller Gibson V-faktor X, massiv mahogni kroppen giver tone, sustain, og præstation. Mahogni er går gennem den samme strenge udvælgelsesprocessen som alle Gibson's træsorter, og personligt inspiceret og kvalificeret ved Gibson's team af kvalificerede eksperter, træ, inden det træder fabrikker. Inde i fabrikkerne Gibson fastholdes fugtighed på 45 procent, og temperaturen ved 70 grader.
På denne måde sikres alle træsorter er tørret til en plan "balance", hvor vandindholdet ikke ændres under fremstillingsprocessen. Dette garanterer stram-montering leddene og ingen ekspansion og hjælper kontrol krympning og fordrejning af skoven, ud over at reducere vægten. Det hjælper også med forbedring i skoven? maskinbearbejdelig og efterbehandling egenskaber. Konsekvent vandindhold betyder, at en Gibson guitar vil reagere jævnt til temperatur og fugtighed ændringer længe efter det forlader fabrikken.
Elektronik
Når det kommer til guitar elektronik, mindre er absolut bedre. Og der besidder bestemt sand med Gibson's V-Factor X. Gibson har valgt at installere to volumekontrol og kun én tone switch, som oversætter til mindre modstand mellem pickup og de faktiske output. Det betyder, at du ender med intet men ren tone fra pickup og én bare screaming rock and roll maskine.
Gibson's 496R og 500T pickupper
Ingen Event er mere ansvarlig for drastisk påvirke udviklingen i populær musik end Gibson? s indførelsen af dobbelt-coil "humbucking" pickup i 1955. Fra de varme jazz toner af Charlie Christian, til den world-shaking rockabilly Scotty Moore og cruching rock af Jimmy Page, udforskes utallige spillere i verden de ubegrænsede muligheder af det tonale spektrum gennem Gibson pickupper og guitar.
Som det musikalske landskab ændret, så reme udviklingen af humbucker pickup. Indført i begyndelsen af 1970erne, Gibson's 496R og 500T pickupper fyldt behovet for mere powerfulde humbuckers og Energitilfoerslen fremkomsten af hård rock og heavy metal. 496R producerer utrolig sustain og opskæring power med dens keramisk magnet, tilføje flere højder med øget definition og ingen muddiness overhovedet. 500T er en af Gibsons mest powerfulde pickupper, der indeholder en tre keramisk magnet struktur, som aktiverer en nådesløs rock and roll crunch, aldrig taber sin rige kombination af forbedrede lav og krystalklar højder. Dette er en af Gibsons mest potente pickup kombinationer.
Krop:
Hals:
Gribebræt:
Elektronik:
Hardware: